klachten regelement

Heeft u een vraag, klacht of suggestie?

Uw tevredenheid is belangrijk voor ons. heeft u een voorstel hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Of bent u niet tevreden over de uitleg waarom er een bepaalde beslissing is genomen of de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons, als het mogelijk is zoeken wij een beter passende oplossing.

Klacht doorgeven

Wie mogen er klagen?U kunt zelf een klacht doorgeven maar ook uw partner, levensgezel, vader, moeder, broers of zussen (familie tot in de 4e graad), maar ook uw hulpverlener of instelling mag een klacht doorgeven.

U kunt uw vraag, klacht of suggestie op verschillende manieren aan ons doorgeven:

 Website: Geef uw vraag, klacht of suggestie online aan ons door. Vul uw gegevens in op het contact formulier en omschrijf uw klacht.

 Email: Stuur een email met u klacht naar info@mesubudgetenzorg.nl

 Telefonisch: U kunt u klacht doorbellen op ons telefoonnummer 072-7437888. Wij horen u klacht aan en noteren deze. Verdere afhandeling zie hieronder.

 Uw klacht

Noem in uw klacht de volgende punten:

·        omschrijving van uw klacht

·        uw naam, adres, telefoonnummer en/ of e-mailadres

·        Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt.

Wat gebeurd er daarna?

Als het kan, krijgt u direct antwoord. Soms is er meer tijd nodig. U krijgt altijd binnen 5 werkdagen bericht met een ontvangstbevestiging.

Daarin staat het referentienummer, wie het behandelt, wanneer u antwoord krijgt.

Een antwoord krijgt u binnen maximaal 6 weken.

Bent u het niet eens met het antwoord op uw vraag of klacht? Wij waarderen het als u dit ons laat weten zodat wij kunnen kijken of we tot een andere

oplossing kunnen komen.

Als het antwoord niet is wat u er van verwacht kunt u zich wenden tot de

Nederlandse Beroepsvereniging van Professionele (bescherming)-mentoren, de NBPM.

Verwachtte u een andere oplossing?

Komt er voor u geen bevredigende oplossing, kunt u een klacht indienen bij de NBPM.

 Wat gebeurt er daarna?

De klachtencommissie bevestigt de ontvangst en geeft aan wanneer u antwoord krijgt. De commissie doet opnieuw onderzoek naar uw klacht en beoordeelt het antwoord dat eerder aan u gegeven is. Hierna ontvangt u een reactie.

De klachtencommissie geeft aan wanneer er geen verdere behandeling meer

mogelijk is.

Op de website van de NBPM kunt u meer informatie vinden over de

Klachtenprocedure.

www.nbpm.nl

Nog niet tevreden met de behandeling van uw klacht?

Is uw klacht hiermee toch niet opgelost? Dan kunt u de kantonrechter inschakelen.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen en sturen aan: Rechtbank Alkmaar

sector kanton T.a.v. het bewindsbureau Postbus 251 1800 BG Alkmaar

Vermeld hierbij uw gegevens, naam, adres, telefoonnummer en onze gegevens. Omschrijf uw klacht en vermeld welke stappen u al heeft ondernomen om uw klacht te melden.

U ontvangt schriftelijk bericht over de voorgang van de procedure.

Meer informatie kunt u vinden op:

www.rechtspraak.nl